25.9.10

အလင္းမဲ႔ လမင္း

google မွာ ရုိက္လုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီပုိ႕စ္ေတြ႕လုိက္တယ္ဗ်ာ။တန္ဖုိးရွိလုိက္တာ။ဖတ္ၾကည့္ပါဦး။မူရင္းက
ဒီ မွာပါ။

ကမ ၻာေပၚတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ လူသားတို႔သည္ ေန၏အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ေန႔ႏွင့္ညဟု ခဲြျခား၍ သိႏိုင္သည္။ ေန၏အလင္းေရာင္မရွိလွ်င္ ေန႔ႏွင့္ညဟူ၍ ခဲြျခားသိႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ လူသားတို႔အေနျဖင့္ အေရွ႕က ေန၏အလင္းေရာင္ကုိ ျမင္ရေသာ အခ်ိန္မွာ ေန႔ဟု သတ္မွတ္ကာ အလုုပ္လုပ္ခဲ့ၾကသည္။ အေနာက္သို႔ ေန၀င္သြား၍ အေမွာင္က်လာလွ်င္ ညဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ အလင္းေရာင္သည္ လူသားတို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာအရာတစ္ခုျဖစ္သည္။

လ၏သဘာ၀သည္ ကိုယ္ပိုင္အလင္းေရာင္ (ေရာင္ျပန္ဟမႈ) မရွိေခ်။ သို႔ေသာ္ ေန၏အလင္းေရာင္
(ေရာင္ျပန္ဟမႈ)ေၾကင့္ ေမွာင္ေနေသာအခ်န္ကို လူသားတို႔အတြက္ လသည္ ျပန္ျပီး လင္းလက္ေစသည္။ ေအးျမေသာ အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ လူသားတို႔ အနားယူအပန္းေျဖဖို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်န္ျဖစ္ေလသည္။ လသည္ ေနေရာင္ကို မရေသာအခါမ်ားမွာ ညသည္ ေမွာင္ျမဲ ေမွာင္ေနျပန္ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမွာင္ေနေသာ ညအခ်ိန္ကို အလင္းေရာင္ျပန္ရေအာင္ လူသားတို႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ရေလသည္။ ပညာတတ္မွသာလွ်င္ အလင္းေရာင္ရျပီး တီထြင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေလသည္။

လူ႔ေလာကတြင္ ပညာတတ္ မတတ္ကို စာေပႏွင့္ တိုင္းတာၾကသည္။

စာမတတ္လွ်င္ ပညာမတတ္ဟု သတမွတ္ေသာ ေခတ္ကာလျဖစ္ေနသည္။ ထိုေခတ္ကာလအတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကေသာ လူသားတို႔သည္ မိမိလူမ်ိဳးႏွင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ အလင္းေရာင္ရဖို႔ စာေပကို အရင္သင္ယူၾကရသည္။ စာတတ္မွာသာ စာေပမွာ လာသည့္အတိုင္း အလင္းေရာင္ကို တီထြင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေန၏ အလင္းေရင္ မရွိေသာ ညအခ်ိန္မွာ အလင္းေရာင္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ မီးစက္၊ စသည္ျဖင့္ တီထြင္ၾကရေတာ့သည္။ စာေပသည္ လူသားမ်ားအတြက္ အလင္းေရာင္သဖယ္ျဖစ္ေနေပသည္။ အမွား အမွန္ကိုလည္း ခြဲျခားသိႏိုင္ခြင့္ ရေလသည္။ စာေပမရွိလွ်င္ လူသားတို႔၏ ဘ၀သည္ အလင္းမဲ့ေသာ ညကမၻာၾကီးထဲမွာ ေနထိုင္ရသည့္ႏွင့္ တူပါသည္။
ယေန႔ တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားရွိ လူမ်ိဳးတို႔သည္ သူတို႔ရဲ႕စာေပအဆင့္အတန္း တိုးတက္ ျမင့္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာမွာ ထိိပ္တန္းေရာက္ခဲ့သည္။ ထုိလူမ်ိဳးတို႔သည္ သူတို႔၏စာေပကို တိုးတက္သည္ႏွင့္အညီ သိပၸံပညာကို ထြန္းကာလာေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဘယ္လို႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ေသာအရာကို ျဖစ္လာေအာင္ ထုိလူမ်ိဳးမ်ားက လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုလူမ်ိဳးတို႔၏ စာေပႏွင့္ နည္းစနစ္ကို ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား အတုယူသင့္ေပသည္။
ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဤကမၻာေပၚမွာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွိခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလူမ်ိဳးမ်ားကဲ့သို႔ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားက ထိပ္တန္းေရာက္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကေခ်။ မလုပ္ႏိုင္ျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ ဟိုတုန္းက ကရင္လူမ်ိဳးသာရွိခဲ့ျပီး ကရင္စာေပကို တီထြင္မည့္သူ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးရျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ေရွးကရင္လူမ်ိိဳးတို႔သည္ ထိုအခ်ိန္တုန္းက စာေပမသံုးေသးေသာေၾကာင့္ အလင္းမဲ့လမင္းကဲ့သို႔ ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရသည္။ ကရင္ပညာရွိ ဖူ႕ဒိုက္ေကာ္ မွ ပိဋကသံုးပံုကို ကရင္ဘာသာျဖင့္ ျပန္ဆိုခဲ့သည္။ ပုဂံ - သထံု မြန္ - ဗမာအေရးအခင္းေၾကာင့္ ကရင္စာေပတစ္ေခတ္ ေမွးမွိန္ခဲ့ရသည္။

ဖူ႕က်ိဴက္တာမိုက္ (အရွင္နႏၵမာလာ)ေခတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ဖိႏွိပ္မမႈ မခံရေလေအာင္ ကရင္စာေပကို ျပန္လည္အသက္သြင္းခဲ့ျပန္သည္။ ထိုအခါမွစ၍ ကရင္အမ်ိဳးသား ရဟန္း ရွင္ လူမ်ား အဆင့္အဆင့္ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ၾကရာ ယေန႔ သုတရသ ေရးသားဖတ္ရႈ စာေစာင္ ထုတ္ေ၀ႏိုင္သည့္အထိ တိုးတက္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္ျဖစ္သည္။ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ေဖၚထုတ္ရန္သာ လိုအပ္ပါေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကရင္ျဖစ္ေနလွ်င္ မိမိလူမ်ိဳး၏ စာေပကို မျဖစ္မေန တတ္ေျမာက္ဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တိုးတက္မႈမရွိေသးေသာ ရြာေတြမွာ ကရင္စာေပကို ပို႔ခ်သူႏွင့္ သင္ယူသူ အားနည္းေနေသးသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။

ျမိဳ႕ေန ကရင္ဆိုလွ်င္ စာေပကို မသင္ယူသည္သာမက ကရင့္စကားကိုလည္း မေျပာၾကေတာ့ေခ်။ ၾကာလာသည့္ႏွင့္အမွ် မျပဳျပင္ႏိုင္လွ်င္ မ်ိဳးဆက္သစ္ကရင္လူငယ္မ်ား၏ ဘ၀သည္ ကရင္စာေပႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ေနေရာင္ျခည္မေရေသာ =အလင္းမဲ့လမင္းဘ၀=ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။

ဤကမၻာမွာ မိမိတို႔ကရင္လူမ်ိဳးကို ၾကာရွည္တည္တံ့ႏိုင္ဖို႔ မိမိတို႔၏မ်ိဳးဆက္သစ္ ကေလးမ်ားကို ကရင္စာေပႏွင့္ စကားကို သင္ေပးၾကပါဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရေပသည္။

လမင္း (ဇဲြကပင္)